Friday 26 June 2009

Skuffende O-festival mellemdistance

Her til eftermiddag løb jeg Mellemdistance på O-festivallen som også var WorldCup afd. 3. Terrænet og banen var varieret, teknisk og fysisk krævende, det bliver altså ikke meget federe.

Jeg lagde godt og kontrolleret ud på første sløjfe, med et lille sving til 5'eren. På langstrækket til 8'eren holder jeg lidt højre rundt om toppen for at få en sikker indgang til posten. Jeg mister dog kortkontakten ned i posten og laver en parallelfejl, og mister 1min inden jeg finder posten. Her kommer jeg alligevel foran de to som er startet foran mig (Zinca og Pasquasy), og finder en ok rytme igen de næste 4 poster, hvor de to dog kommer op igen.
I stedet for at bruge det positivt at jeg har hentet dem, bliver jeg stresset og jeg småbommer de to næste poster (13 og 14) med dem i hælene. Til 15'eren går det så helt galt... jeg blæser afsted på retningen, men begynder at lede efter at have krysset første sti. De andre har heller ikke styr på det og her ryger i hvert fald 1½min. Ned til publikumsposten ser jeg heller ikke ordenligt på kortet og løber igennem det grønne i stedet for at tage stien, og mister yderligere 30sek.
Her kommer jeg sammen med Renard og Duncan, som jeg kroger den sidste km, da jeg konstaterer at hjernen er slået fra.
(Jeg har ikke lige mulighed for at vedlægge kort efter jeg er flyttet, men man kan se det hos Øystein Kvaal Østerbø)

Det bliver en 41.plads (6min efter), lige uden for de pointgivende 40 bedste, og det er skuffende at jeg ikke klarer at præstere bedre i et terræn som jeg ved at jeg behersker. Der bliver en del at arbejde med når landsholdet skal på træningslejr i Italien på søndag...

I morgen er der langdistance med jagtstart, hvor der er revance, og blikket er kun rettet en vej... og det er opad i tabellen!

No comments: