Friday 3 August 2007

Klar til VM-tester!

Jeg er nu blevet frisk igen efter en skrantende periode i sidste weekend og føler at kroppen nu er klar til at give 100% de næste par dage.

Søndag tog jeg helt en hviledag og havde det allerede bedre mandag hvor jeg trænede let med noget styrketræning og cykling. Tirsdag stod der testrunder på programmet, og jeg var lidt i tvivl om hvor meget og hvor stærkt jeg skulle løbe, men under opvarmningen føltes kroppen god og jeg besluttede at løbe 2 runder. Jeg pressede ret godt på 1.runde som jeg løb i 9,10 og tog det en anelse roligere på 2. som jeg løb på 9,33 for ikke at presse kroppen mere end nødvendigt. Benene føltes dog stærke og jeg fik presset pulsen ret godt.

Onsdag var der KC-træning i Hjermind (6,8km) og jeg følte mig inden start frisk og tændt på at fyre den af. Jeg var også ret koncentreret og fokuseret da det var sidste test inden weekenden, så prøvede at gennemføre løbet teknisk og taktisk som jeg vil på lørdag. Startede godt ud og tog konsekvent et udenomsvejvalg til 2'eren og fik læst lidt frem på de næste par langstræk og var på den måde hele på forkant med hvad skulle ske. Jeg har haft tendens til at lægge for hårdt ud, så jeg tænkte ikke på at presse tempoet i starten men lade teknikken styre. Lavede nogle små bom i indgangen til posterne efter 1/3 af banen men ikke mere end 5-10sek. Kørte godt på og måtte kæmpe i bakkere 2/3 henne på banen, men var stadig i rigtig god kontrol, og holdt koncentrationen og farten helt til mål. Var ½min fra at vinde cola fra Bjarne ved at gå under 42min, men havde mistet op mod i 1min på svaj og dårlige vejvalg. Jeg var dog næsten 3min foran både René, Claus og Christian, hvor alle vist ikke havde løbet max, men var godt tilfreds alligevel. En god generalprøve før weekenden.
Benene var lidt trætte og ømme i går efter 2 hårde dage og det eneste jeg lavede var lidt restitutionstræning på cykel og fik strukket grundigt ud, hvilket hjalp en del. Ellers har den bare stået på afslapning indtil jeg var ude at jogge en tur lidt tidligere i dag, hvor jeg prøvede nogle nye superlette sko af, som jeg vil løbe med på mellemdistancen i morgen. Benene føles friske og sygdommen er helt ude af kroppen, så jeg føler mig helt klar til i morgen!

Lørdag er der mellemdistance i Vrads, 7,2km og
Søndag er der langdistance i Linå Vesterskov, 13,9km.

3 comments:

Anonymous said...

"og det en anelse roligere på 2..." - ah, sandheden er vel mere at du gik død efter udlæget på 1. runde! ;-)

Anonymous said...

You wish... ;)

Anonymous said...

Hej Tue, Tillykke med en fantastisk flot præstation til O-festivalen. Det var jo ligesom at følge Allan, Carsten og Chris i gamle dage. Mere af det tak :-)Thomas J