Wednesday 22 August 2007

Missede Mellem-finalen med 1sek!!

Sølle 1sek var det der skilte mig fra VM-finalen på mellemdistancen efter et løb hvor jeg aldrig fik det til at køre og bommede for meget på den teknisk svære og diffuse bane.

Det føltes ellers godt under opvarmningen og jeg følte jeg havde planen klar med at løbe kontrolleret. Jeg skulle starte samtidig med en sydafrikaner og moldaver så jeg vidste også at jeg skulle klare opgaven selv, da der heller ikke startede gode folk før og efter. Jeg fik lagt planen til 1'eren på vej til startpunktet og tog en venstrebue, men på sti og fik også læst hvordan jeg skulle angribe posten. Men allerede her gik det galt. 20-30 meter før posten får jeg drejet ned i en forkert lavning og mister 20sek og begynder at stresse lidt. 2'eren og 3'eren går fint og til 4'eren sidder jeg lidt fast men rammer posten godt. Til 5'eren gik det derimod helt galt. Jeg starter med ikke at se en stien jeg skal over og får læst mig ind lidt forkert i forhold til hvor jeg er og laver en parallelfejl, da alting lige pludselig ligner hinanden i det diffuse terræn hvor sigten ikke er meget mere end 20m. Jeg roder rundt på 2 høje inden jeg kommer ud til en sti bagved posten og får læst mig ind, derefter ind til posten, men jeg ved nu at jeg har mistet en del tid,og der skal løbes stærkt nu. Men sådan må man ikke tænke i et sådant terræn hvor kortkontakten er altafgørende. Til 6'eren ryger jeg lidt skævt og kommer nærmest ind til posten bagfra og på 7'eren får jeg igen drejet skævt de sidste meter ind i posten og lægger yderligere ½min. Resten af banen går fint og jeg får bedre styr på det og jeg kæmper som en sindssyg på sidste halvdel af og er fuldstændig færdig da jeg kommer ind.
I mål får jeg at vide at det ser lovende ud da jeg ligger 8'er og der mangler 6-7 løbere som har potentialet til at gå ind foran. Men en efter en kommer de ind foran og tilsidst er det så min gode kammerat Ross Morrison der sender mig ud af finalen, da han løber 7.bedste tid... Pis!!
Jeg var kun 1sek fra 15.pladsen, og det sekund kan man selvfølgelig finde alle steder på banen, men selvom jeg ikke havde en fremragende tid i spurten så kan jeg love for at jeg ikke havde mere at give. Jeg satte fx ny makspuls (197) i spurten og lå over 190 de sidste 3min (avg 184 på hele banen) som varmen helt sikkert har haft en indvirkning på.
Resultatet stemmer nok egentlig meget godt overens med min nuværende form da stort set alle har bommet, men selvfølgelig havde jeg håbet på en finaleplads som også var forbandet tæt på selv med et halvdårligt løb. Men man må lære af sine fejl og selvom jeg på forhånd havde fået at vide 100 gange at man aldrig skal satse i en vm-kvalifikation, da mange vil bomme sig væk, er det noget helt andet når man løber ude i skoven... Men jeg tager jeg dyrebar erfaring med videre og er helt sikkert ikke færdig med at løbe mellemdistance til mesterskaber!

Heldigvis er mit VM dog ikke ovre endnu da jeg stadig har en spændende 3.tur på stafetten at se frem til.
I går var der modelevent til mellemfinalen i samme terræn hvor vi løb kval så jeg var ude og få en god oplevelse i skoven og finde ud af hvor jeg i virkeligheden havde været (det var ikke helt det samme som jeg havde indtegnet på kortet efter kvalifikationen)... I dag var jeg så ude og løbe en intensiv stafetrelevant træning, hvor jeg fyrede den af i ca.30min, og hvor kroppen føltes ganske frisk og jeg havde overskud og meget bedre flyd i orienteringen. Bagefter tog vi ud og så mellemfinale, men det er blevet rigtig varmt i Kiev nu, så man skal passe på ikke at være for meget i solen, da man mister meget væske. De næste par dage står den på rolig træning inden det går løs for mit vedkommende igen på lørdag...

3 comments:

Anonymous said...

Rigtigt, rigtigt surt, Tue - og for de af os der fulgte det i "live-delen", kom det som en stor overraskelse for alle, at både du og Mamleev pludselig røg ud! Vi var ellers glade og stolte på dine vegne - og de andre har sikkert haft mere "hjælp" af hinanden! En god, konstruktiv selv-analyse, som viser at du også har hvad der skal til - når bare du undgår at stresse. Kom igen, Tue - og visd det så i stafetten ..
Far

yanmaneee said...

hermes belt
michael kors outlet
hermes belts for men
kyrie 5 shoes
nike air max 95
kd shoes
calvin klein outlet
jordans
kyrie 4
louboutin

Unknown said...

replica bags thailand zeal replica bags reviews replica bags aaa