Friday 30 September 2011

World Cup Finale

I dag var det test for om foden kunne holde til at løbe morgendagens mellemdistance, og selvom det ikke var en helt problemfri oplevelse, er foden så klar at jeg stiller til start i morgen.

Efter en lang køretur fra Tjekkiet-Schweiz som tog det meste af mandagen, har resten af holdet trænet på frem mod VM næste år. Jeg havde problemer med at gå normalt i starten, da foden var meget hævet og øm, men jeg har da fået gået en del i terrænet og også jogget helt forsigtigt både onsdag og i går, og fået en del indtryk fra de forskellige terræntyper som var målet. Jeg mangler dog lidt følelsen af at løbe i konkurrencefart i dette terræn for at se hvor jeg har de største udfordringer, og det er også en af grundene til at jeg løber i morgen. Desuden er jeg nok tvunget til at få nogle world cup points på kontoen hvis jeg skal være sikker på at løbe sprinten på søndag. Selvom det ikke er en optimal situation, viste model eventen i dag hvor jeg løb 2 o-intervaller i konkurrence, at teknikken i hvert fald sidder hvor den skal. Men det er klart at på skråninger og nedløb er det svært at give slip fysisk som jeg plejer pga foden, men jeg har tro på at min fart er god nok alligevel. Opad føler jeg mig i hvert fald stærk...
Jeg kan efterhånden også mærke på både krop og hoved at vi er sidst på sæsonen og at jeg har brug for en pause efter disse løb, for at finde lidt motivation igen. Men først skal sæsonen afsluttes på ordenlig vis!