Monday 10 August 2009

Hungary, here we come!

I morgen tidlig går turen til Ungarn og Miskolc, og jeg føler mig mere klar en nogensinde til at løbe et VM.

Træning har siden slutningen af maj gået efter planen, og det giver en god selvtillid fordi jeg ved at jeg er klar både fysisk, teknisk og mentalt.
Det tekniske og mentale er faldet på plads den sidste måneds tid med målrettet træning, og de sidste uger har også den fysiske form meldt sin ankomst, og jeg har fået løbet en masse gode intensive træninger med overskud.

Ny pr. på Vinderen-Tryvann

I dag var sidste træningsdag hvor jeg ligesom sidste år før VM, valgte at teste formen på Bækkelagets bakketest fra Vinderen-Tryvann, ca. 7,5km med 450m stigning. Jeppe var med på startstregen og det var godt med noget moralsk støtte til at give den gas, selvom han sled med at følge med, da han har været skadet over sommeren.
Jeg synes selv at jeg lagde kontrolleret ud og selvom det føltes lidt tungt løb jeg forbi Holmekollenrestauranten i tiden 17,30 som er næsten et halvt minut hurtigere end min rekord fra sidste år. Jeppe var godt med dertil men på det fladere stykke efter restauranten begyndte jeg at trække fra. Det føltes fint, men på de sidste hårde modbakker fra Frognerseteren og op til toppen gik jeg ret kold, og måtte kæmpe for at holde tempoet. Der var ikke kræfter til nogen spurt og tiden blev 33,18, som var 10 sek bedre end sidste år før VM.
Jeg havde nok håbet at kunne være nede under de 33min, men der var ikke til mere i dag, og så kan man kun være tilfreds. Især når jeg tager i betragtning at sidste uge blev ret hård, og de anaerobe intervaller lørdag stadig kunne mærkes.

I Ungarn står den på nogle rolige dage med at se lidt på nogle terræner og kort, inden jeg skal have nogle intensive O-træninger, hvor den gode følelse skal findes frem igen. Søndag brager det så løs med mellem-kvalifikationen, og onsdag og fredag venter årets højdepunkter med mellem-finale og stafet.
Målsætningen er at kunne præstere teknisk på det niveau jeg ved jeg kan, og så må vi se hvor langt det rækker. Jeg har dog klart en ambition om at gå i top20 på mellemdistancen, og på stafetten skal vi kunne kæmpe med om en top10 placering. Jeg føler mig bedre forberedt end jeg har gjort før, og krydret med god selvtillid kan man komme langt.

1 comment:

Fast said...

Lykke til på VM !! :)