Sunday 19 August 2007

VM mellem-kval i morgen!

I morgen går det endelig løs for mit vedkommende her i Ukraine, da jeg skal forsøge at kvalificere mig til finalen på mellemdistancen, og jeg glæder mig til at komme i gang.

Siden vi ankom til hotellet i torsdags har den stået på let træning, afslapning og opladning til morgendags VM-debut. Vi bor på samme hotel som på træningslejren i juni, så omgivelserne er vante og det har været rart og afstressende.
Træningsmæssigt er jeg endelig ved at være VM-klar efter en tung træningsuge efter testerne efterfulgt af en mere rolig uge med få korte intensive træninger. Jeg var tung til DM-mellem og Midgårdsormen og har haft rigtig ømme og spændte lægge de sidste to uger, men efter rolig træning og en del massage er det nu endelig ved at løsne og jeg benene har føltes friske og klar de sidste par dage, så det er lækkert. Desuden har jeg fået trænet nogle meget relevante mellemdistance-træninger siden ankomsten og teknisk har jeg fundet mig til rette og er fortrøstningsfuld forud for i morgen.
Det bliver ikke så hurtigtløbt som vi på forhånd havde regnet med, da kvalifikationen er ca.5km ved vindertid på 25min. Det er mere grønt her nu med mere undervegetation og dårligere sigt så det bliver en teknisk krævende bane i morgen hvor der skal løbes meget kontrolleret for ikke at miste dyrebar tid. Det er derfor ikke min plan at presse på i morgen da det i mange detaljefattige områder er svært holde retning pga dårlig sigt og lort i bunden, og nærmest umuligt at læse sig ind igen hvis man først bliver væk. Jeg tror der vil blive bommet rigtig meget og et bomfrit løb vil række rigtigt langt, så det er planen at lade teknikken styre farten og sørge for at mit sidste sikre udgangspunkt er så tæt på posten som muligt selvom det kan koste nogle sekunder her og der. Jeg ved at jeg kan gøre det og det bliver spændende at se om det kan lykkes i morgen.
Første start er kl 9.30, og jeg starter i 2.startgruppe, så kan regne med at starte en gang efter kl.10. De har lovet op mod 35grader i morgen, men jeg har de sidste uger vænnet mig til varmen så det burde ikke være noget problem! Jeg glæder mig...

No comments: