Tuesday 25 May 2010

Klar til EM

Efter en roligere uge er EM-formen begyndt at komme, og jeg fik god selvtillid til juniornes testløb i weekend.

I sidste uge fik jeg overstået min sidste eksamen, og begyndt den sidste finpudsning af den tekniske og fysiske form til EM i Bulgarien, hvor vi tager afsted i morgen.
I torsdags var jeg med klubben i Hønefoss og løbe 2 o-træninger, i så kontinentalt lignende terræn (mo-terræn) som man finder i nærheden af Oslo. Den sidste var en mellemdistance i fuld fart, hvor jeg løb et godt teknisk løb, men blev hentet af 2min af Carl tilsidst, og generelt følte mig ret tung.
Fredag tog jeg turen til Danmark og lørdag tidlig morgen tog jeg til Århus for at løbe Dansk Park Tour og Jysk Fynsk Mesterskab i sprint. 1.afdeling startede kl 11 i Botanisk Have, en ret simpel sprint, men mange poster og retningsskift i parken, men få vejvalg og fælder. Jeg løb kontrolleret uden fejl og blev nr.2, 2 sek efter Rasmus Djurhuus og 3 sek foran Claus Bloch.
1½ times pause blev det til inden løbetøjet skulle på igen og 2.afdeling skulle løbes i Universitetsparken. Foruden at konkurrencen skulle afgøres, var banerne de samme som juniorne løb, så også en fin målestok på formen.
Jeg løb en rigtig god sprint, med en enkelt dårligt vejvalg, som kostede 7-8sek, men fik disponeret kræfterne godt og løb ind til tiden 13.23, som gav en sikker sejr 25 sek foran Claus som mistede 20sek på 14'eren. Sammenlignet med juniorne var det bare en enkelt svensker som slog min tid med 5 sek, så det var jeg rigtig godt tilfreds med, da jeg trods alt havde løbet en sprint 2 timer før.
Lørdag løb jeg den danske og norske H20 bane i moderat tempo, men med fuldt fokus teknisk. Jeg løb på 1t17 og lavede bare 3 små fejl (10-20sek), så det var en fin træning.
I går var det mellemdistance på programmet, og det var sidste rigtig hårde træningskonkurrence for mit vedkommende før EM. Jeg løb svenskernes bane, for at få bedst matching, og løb som de foregående dage godt teknisk. Men en enkelt brøler blev det til på 10'eren, hvor jeg ikke fik kompasset på og løb 90 grader ud af en forkert sti, det kostede 30sek. Ellers var det stort set perfekt løb, og jeg kom i mål på 23.44, som var 37sek hurtigere end bedste svensker. Selvom det føltes ganske tungt fysisk viser det at formen er på vej, og det giver god selvtillid før afrejse i morgen.

Efter en rolig dag i dag, står den på korte intervaller i morgen, og nogle korte o-tekniske træninger i Bulgarien (en enkelt med høj fart) for at få flydet i de mest relevante terræner ind igen. Jeg skal løbe fuldt program til EM, så jeg skal også have slappet ordenligt af de næste dage for at finde topformen og være helt restitueret.
Jeg skal prøve at opdatere her på siden undervejs i mesterskabet.

No comments: