Thursday 16 September 2010

DM done, NM next...

I sidste weekend løb jeg Danske Mesterskaber i stafet og langdistance på Nordsjælland i lynhurtigt terræn. Resultatet blev en skuffende 3.plads på stafetten og en disk på langdistancen...

På stafetten skabte Mikkel et hul på 1.turen, men Christian havde en off-day fysisk og smadrede desuden kompasset til 3'eren, så jeg gik ud som 3'er, 2min efter. Jeg havde heller ikke min bedste dag fysisk efter nogle hårde træningsuger, men løb nogenlunde teknisk. "Desværre" så løb de to foran også godt, så vi sluttede som 3'er.


DM stafet
På langdistancen havde jeg lovet mig selv at selvom jeg vidste det ville blive tungt fysisk, skulle det ikke være indstillingen og fighterviljen som skulle mangle. Jeg gennemførte egentlig en god langdistance, pressede på med det jeg havde men bommede for meget på sidste halvdel af banen, efter at have ført midtvejs. Tilsidst lykkedes det mig så at klippe den forkerte næstsidste post, som stod 30m fra min egen (hvad er grænsen for hvor tæt poster må stå?), så det var bittert, selvom det "bare" havde rakt til en 3.plads.
DM lang del1


DM lang del2
Jeg har dog hurtigt fået lagt skuffelserne bag mig, og har taget det lidt roligere i den uge her, hvilket har givet større overskud på de hårde træninger jeg har løbet. I går havde vi stafettræning, hvor jeg havde en god dyst med især Carl og Mattias K og de andre BSK-boys, og hvor jeg følte mig rigtig godt løbende.
Det lover godt for weekenden hvor der skal løbes NM-mellem og Stafet på Beitostølen, konkurrencer som jeg har set meget frem til og forberedt mig på. På NM-samling for 2 uger siden fik jeg løbet i lignende terræner og det har ikke gjort mig mindre motiveret. Og med Jørn Sundby som banelægger kan det kun blive en fornøjelse at skulle finde en masse poster lørdag-søndag.

No comments: