Monday 19 July 2010

Student-VM 2010 i Borlänge

I morgen begynder WUOC eller bedre kendt på dansk som Student-VM, med "lang"distance på 12km her i Borlänge.

Jeg fik godt nok lidt ondt i halsen natten til søndag, efter nogle lange rejsedage med for lidt søvn, men det er blevet bedre og som jeg har det nu føler jeg mig klar til at løbe i morgen, selvom jeg ikke bliver 100% på toppen. Det er vigtigt for mig at få nogle gode konkurrencer i relevant terræn før VM om 3 uger, og jeg har valgt WUOC fordi det passer perfekt ind i mit program. Da jeg ikke skal løbe sprint på VM, hopper jeg også over sprinten på onsdag, for at forberede mig bedst muligt til mellem og stafet torsdag og fredag. WUOC kommer derfor til at simulere de sidste 4 dage for mig til VM.
Selvom formen har været stigende siden testløbene, er der stadig et stykke vej til topformen, så målet er at få lidt selvtillid teknisk og taktisk de næste dage. Jeg har trænet rigtig meget o-teknisk i nordisk terræn de sidste par måneder, så det bliver spændende at se hvordan jeg får det til nu her.
Jeg skal prøve at opdatere lidt undervejs.

1 comment:

Søren Bobach said...

Pas på dig selv.. Men giv den gas og vis dine gode tekniske og taktiske evner, og tæv så de andre ;)