Wednesday 8 April 2009

Knæet i bedring - Tio er målet!

Jeg har brugt starten af påskeferien på at få besøgt en masse venner og familie rundt om i det danske land, samtidig med at jeg har givet knæet ro til at komme sig. Jeg har desuden været ved flere forskellige eksperter, som alle har konstateret at det er en lille overbelastning af et ledbånd i knæet, og de har givet mig grønt lys for at bygge løbetræningen op igen stille og roligt.
Genoptræningsplanen er lavet i samråd med Klavs og Åke og jeg joggede 30min igår uden smerter, så det er rigtigt positivt. Hvis det går godt håber jeg at være helt løbende igen til Tiomila og i hvert fald DM-weekenden.

Jeg har fået holdt kroppen i gang på cyklen, og i morgen går turen til Vestjylland og Påskeløbene, hvor jeg dog ikke skal løbe konkurrencerne, men bygge løbebelastningen kontrolleret op på plant underlag (skovstier) i første omgang. Jeg vil dog også prøve at gå lidt i terrænet både for at arbejde lidt videre teknisk, og træne lidt stabilitet, samtidig med at jeg skal træne højintetsitivt på cyklen.
Hvis det går godt og smertefrit, håber jeg at kunne teste knæet i terræn på søndag og mandag, hvor jeg er tilmeldt Elitserie-løbene i Skåne. Det var egentlig tænkt som konkurrencer hvor jeg skulle være i topform, men bliver i stedet træninger for mit vedkommende.
Hvis alt går som planlagt satser jeg derfor på at kunne løbe for fuldt på tiomila, hvor jeg egentlig var tiltænkt en lang etape, men nok må nøjes med en kort for ikke at risikere noget. Det bliver spændende at se...

No comments: