Wednesday 11 June 2008

Til Finland i morgen!

I morgen alt for tidligt flyver jeg med Bækkelaget til Finland for at løbe Forssa Games i morgen aften og Jukola 6.tur på lørdag/søndag.

Efter hjemkomsten fra EM har den stået på hård træning for at køre formen en smule ned før World Cup og VM. Jeg har gennemført mange gode træninger og har forkuseret på at få løbet nogle lange ture nu hvor knæet kan holde til det. Sidste fredag løb jeg bakkeintervaller, lørdag 2½ times langtur rundt Fagervann og i søndags løb jeg Nydalten, 10km i Nordmarka terræn.

Det var dog ikke så tungt og kuperet som andre det meste andet nordmarka terræn, men en fin gennemkøring, som viste at kroppen kan holde til belastningen. Teknisk gik det ikke specielt godt, med en del svaj, og et stort bom på post 16, hvor posten stod forkert, men fysisk holdt jeg hele vejen. Sluttede som nr.2, 4min efter Martin Soukop, som var en af de eneste der ikke bommede stort på 16'eren og dermed vandt 3.turen på Jukola. Resultater her
Alt i alt blev det en uge med 12 timers løbetræning, som er over et år siden jeg har præsteret sidst.
I mandags løb jeg 1½ time roligt med klubben, og i går havde jeg VM-mellem dag med Mikkel, hvor vi løb 70/20 intervaller på bane om formiddagen, og en 6km mellemdistance på en af World Cup træningerne. Den eneste forskel fra det rigtige VM, var at der også lige skulle vaskes tøj, købes ind, vaskes op og ikke mindst 4 timer på arbejde og direkte til træning. Det kunne godt mærkes i kroppen og det var svært at sætte sig op på "finalen". Benene var også ret mærkede og det blev en middelmådig præstation, med en del bom og en puls der ikke kom meget over moderat. Dog fint at få prøvet det af på kroppen inden det for alvor går løs...

I dag har jeg taget det helt roligt for at få lidt overskud til at løbe godt på Forssa Games i morgen i Finland, en kortdistance på 20-25min, og på 6.tur til Jukola søndag morgen. Vi har et rimeligt godt hold med folk i god form, så det bliver spændende at se hvor langt det rækker!

No comments: