Sunday 20 February 2011

Tyrkiet - Danmark - Portugal

Programmet for de næste 3 uger er klart: først 1 uge til Antalya i Tyrkiet med Bækkelaget, derefter 4 dage i København, og så 10 dage til Portugal med Landsholdet...

Februar er ikke gået helt som planlagt, da jeg blev syg nogle dage efter hjemkomsten fra Spanien, hvor jeg ikke var god nok til at få restitueret og trænede for hårdt. 13 timers træning på 4 dage efter 2 ugers hård træningslejr og for lidt søvn kunne kroppen overraskende ikke holde til og så blev jeg forkølet. Landsholdssamlingen i Silkeborg blev derfor med mig fra sidelinjen, og det tog en uges tid før jeg kunne begynde ordenlig træning igen. Fremover skal jeg være bedre til at få planlagt restitutionen, så jeg undgår sygdom. I denne uge har jeg været i Geilo med Anes familie og har fået trænet godt og om lidt rejser jeg så til Tyrkiet, hvor klubben allerede er på plads. Vi er en lille fin gruppe bestående af RunO, Carl WK, Mattias K, Heidi B, Andreas M, Eskil K og træner Schälli, så det bliver hyggeligt og samtidig knaldhård matching, da flere andre klubber også er på plads. I næste weekend er det også tid for årets første konkurrencer når vi skal løbe Antalya O-days, så det bliver spændende at se hvordan formen er. Fokus bliver på at fortsætte mængdetræningen, men naturligt også øge intensiteten lidt nu hvor sæsonen begynder at nærme sig. Teknisk skal jeg arbejde videre med basisfærdighederne, som tager udgangspunkt i min o-metode. Desuden er jeg i gang med et rigtig spændende mental træningsforløb med Kenneth som forhåbentlig skal gøre mig bedre til at kunne klare de mentale udfordringer, både i hverdagen men mest under vigtige konkurrencer.
Efter Tyrkiet skal jeg være nogle dage i København og slappe af inden turen går til Portugal og POM med landsholdet.

No comments: