Saturday 26 February 2011

Sejr i Tyrkiet

Den sidste uges tid har jeg været i Antalya-regionen i Tyrkiet sammen med Bækkelaget, og så langt har det været en spændende og udbytterig tur både trænings- og oplevelsesmæssigt.

I går var det så tid for sæsondebut, da vi deltog i 2.etape af Antalya O-days, som var en sprint i den historiske by Side. Banen startede i åbent enkelt klitterræn for derefter at gå en i et komplekst gammelt ruinområde fra romertiden, med mange mure og krat og sluttede i selve byen, med små gader og vejvalg. Vi har været vant til ret vekslende kortkvalitet og kortet i går var ingen undtagelse, da det ikke rigtig var tegnet efter sprintnormen og det derfor mange steder var svært at se om det var muligt (og lovligt) at passere. Jeg løb et godt løb men mistede 20sek på højrevejvalget til post 8 hvor jeg sad fast og blev ledt skævt i et grønt område midt på strækket som ikke var på kortet. I tillæg så jeg ikke den smalle passage på venstrevejvalget til post 16, og tabte 15sek, men ellers var det et godt løb. Jeg blev i følge kortet disket 4 steder pga kortfejl, som alle andre, og det ødelagde lidt af konkurrencen, men jeg er alligevel godt tilfreds med at jeg vandt foran promionente navne som Novikov, Østerbø og Waaler Kaas. Det giver selvtillid og viser at jeg har fået trænet godt og er på rette vej for en god sæson.

Resultater her (lidt nede på siden)

Senere i dag er der WRE Mellemdistance, og det bliver næstsidste træning og konkurrence før jeg rejser til Danmark i morgen.

No comments: