Wednesday 16 July 2008

Finally!

Endelig er det også blevet tid for mig at komme i gang til VM når der i morgen skal løbes mellemdistance.

Jeg har haft en uges tid her i Olomouc, hvor tiden er gået med den sidste finslibning af formen. Det har været lang tid at vente og det har efterhånden kriblet længe i kroppen for at komme i gang, og også været en smule hårdt mentalt at være den eneste som ikke har været i ilden. Jeg har dog trænet forholdsvis hårdt på for at holde mit niveau højt og både fysisk og teknisk føles det rigtig godt. 2 træninger har haft mit hovedfokus hvor jeg har sat mig 100% op, og på begge træninger har jeg gennemført det som planlagt.

Lørdag løb jeg de første 10km af svenskernes VM-lang test på lige over 58min uden at presse max, og med nogle små fiskekroge og en enkelt retningsfejl på langstrækket. Fysisk skulle jeg lige i gang, men havde godt overskud tilsidst og følte jeg kunne have holdt tempoet højt en del længere tid. Havde ca. samme km/tid som den tid Wingstedt vandt hele banen på.

Mandag løb jeg så svenskernes mellem-test, med fokus på kontrol og at køre lige på alle stræk på langs af skrænten for at teste hvor tæt det grønne var. Jeg løb et stort set fejlfrit løb på 42:03 (hurtigste var lige over 40min), men kunne konstatere at man mister en del tid på at køre lige på stræk som 9-10, 11-12 og 16-17. Så hvis det er mulighed for stivejvalg hvor man ikke skal tage meget ekstra stigning er det klart at overveje.

I morgen kl 10.10 løber jeg så i skoven på kvalifikationen, som er 4,8km med ca.125-140m stigning og 18-19 poster. Planen er at løbe et løb som jeg gjorde i mandags, med fuld kontrol for så ved jeg at jeg har farten til at ligge godt.

Jeg håber det rækker til min første VM-finale (sidste år røg jeg ud med 1sek!), som har første start kl 15.00, og er 5,8km med 245m stigning og 27(!) poster. Der er altså procentvis meget større posttæthed og stigning på finalen, hvor posttagningen bliver altafgørende. Hvis man finder rytmen her kommer det til at række langt, og det er måske noget af det jeg er bedst til, så jeg glæder mig som et lille barn til at komme i gang. Humøret og selvtilliden er i hvert fald på toppen!

Konkurrencerne kan følges live her

3 comments:

Anonymous said...

Well for me its better to be more realistic.

Anonymous said...

Yutarets! kasagad bah!

Unknown said...

view it now see this here explanation buy replica bags online check this bags replica gucci