Wednesday 26 September 2007

Weekend på fjeldet

Sidste weekend kørte vi med Mikkel, Marie, Jens Erik Mortensen og hans kæreste til Gålå, hvor vi først og fremmest fik set hvordan vi skal bo og arbejde når vi skal derop til vinter, men også trænet lidt og slappet af.

Samtidig har mine knæ fået det bedre og i sidste uge fik jeg trænet en del alternativ træning, mest med løb i vand, men desuden har vi fået muligheden for at bruge Idrætshøjskolens styrketræningsrum med tilhørende spinningscykler, så det har vi også brugt en del. Jeg begyndte også at løbe lidt mere uden problemer, så jeg håber det bare var en forskrækkelse med de tilbagevendende smerter på DM-stafet.

Fredag eftermiddag blev vi så hentet og kørte til Gålå, hvor Jakob Physant (vores arbejdsgiver og min klubkammerat i Faaborg) tog imod med lasagne. Samtidig fik vi set huset hvori vi skal bo til december, og det så fint og hyggeligt ud.

Lørdag havde vi planer om at skulle vandre en højfjeldstur i Jotunheimen og selvom det blæste en del kørte vi alligevel den 1½time til Glendesheim, så vi kunne komme op og gå på Beseggen. Oppe i højderne stormede det dog kraftigt, og da der om natten var faldet en del sne, blev det er regulær snestorm som vi kom ud i, så vi holdt os til læsiden af bjerget, men det var nu også meget flot.

Om aftenen prøvede vi Gålås frisbeegolf-bane, og det rigtig sjovt og svært (for de andre ;-) og vi måtte bruge ½ time på at finde Mikkels frisbee i tusmørket... Det var dog ikke for sent til lige at teste de 250m fra bunden af bakken til hytten med løbeskoene på, som vi nok skal komme til at få mere glæde af.

Dagen efter var vi rundt og se lidt mere på de forskellige faciliteter på stedet og vi lånte nogle mountainbikes og cyklede en god tur i området. Inden hjemturen kunne vi lige nå en omgang skiskydning uden ski, en af de aktiviteter vi kommer til at skulle undervise i, og så stod den ellers på en 3½times køretur til Oslo.

I denne uge har jeg for alvor startet træningen igen og er begyndt at styrketræne lidt for at kunne vænne benene til det, så jeg kan køre på fra vinter af. Jeg har også løbet nogle længere ture og i går løb jeg bakketest med Skiafdelingen i Bækkelaget, hvor jeg for første gang siden DM-stafet prøvede at presse tempoet. Ruten gik for det meste opad bakke, men det passer mig fint for tiden, da jeg får ondt i knæene når jeg løber nedad pga de hårde stød. Jeg løb ikke max (især på de fladere partier), men holdt godt tempo i modbakkerne og løb på 17.45, som var 1min45 sekunder langsommere end hurtigste mand (skiløber) og 1min25 efter Mikkel. Det vigtigste var dog at jeg ikke mærkede noget til knæene, så det går fremad...

Udsigt over Oslo fra Vettakollen, som vi bor for foden af!

No comments: