Sunday 31 July 2011

Perfekt træningsmåned før VM

Så er juli måned færdig og jeg har fået den sidste vigtige træningsmåned næsten præcis som jeg ville have den på trods af problemer med knæet.

Ialt blev det til 71 timers træning, hvoraf de 25timer har været med alternativ træning, men jeg har stadig haft overskud til at få en masse højintensiv træning, som er vigtig for at bygge formen op. Til sammenligning blev det til 41timers træning i juli sidste år, hvor jeg sled med sygdom, og jeg føler mig betydeligt stærkere fysisk end på samme tid sidste år.
Teknisk har jeg også afsluttet størstedelen af forberedelserne, og inden for de sidste 10 måneder jeg været på 6 VM-træningslejre på ialt 53 dage, og med endnu flere VM-relevante træninger i bagagen. Jeg har efterhånden fået opbygget stor selvtillid i det franske terræn, og selvom jeg ikke løber bomfrit (er der nogen som klarer det?), så har jeg fået minimeret fejlene betragteligt. Hvis jeg kan undgå de store fejl har jeg set at jeg holder fart med de bedste, og det giver mig endnu mere tro på at jeg kan lykkes til VM.
I sidste uge var jeg efter 2 uger i Frankrig til OO-cup i Slovenien, som gav krævende tekniske og løbstekniske udfordringer. Selvom jeg ikke følte noget overskud, så fik jeg alligevel gennemført en del gode konkurrencer. Der var dog ikke noget at gøre ved Marius, som undgik de fejl jeg lavede, og tog en sikker samlet sejr. Imponerende og inspirerende at han klarer at holde hovedet koldt i så svært terræn...
I dag blev den tunge træningsperide så afsluttet med Salomon Trail Tour hvor min far havde lavet en hård og kuperet 8,6km rute rundt i Svanninge Bakker. Jeg trykkede på hvad jeg kunne og det blev en fin gennemkøring på 32min, hvilket også gav en sikker sejr. Nr.2 blev faktisk Emma, som smadrede alle andre mandlige deltagere og var 3min efter mig mål. Det bliver spændende at se hvad hun kan præstere specielt på sprinten i Frankrig.

Fremover står den på betydeligt nedsat træningsmængde men fortsat høj intensitet, for at finde det sidste overskud før VM. I tillæg har jeg nu også god tid til at forberede mig mentalt på hvad der venter af udfordringer når det brager løs om mindre end 2 uger.
Jeg føler mig mere klar end nogensinde og glæder mig som et lille barn til at komme i gang. Dette VM har jeg glædet mig til længe...

4 comments:

Anonymous said...

Hei Tue! Flott stykke treningsarbeid siste måned. Lykke til med de siste forberedelsene. Hilsen Egil J

Carl Waaler Kaas said...

Dette ser bra ut Tue, godt å høre at kroppen fungerer som den skal! Det blir gøy å komme seg ut i de franske skoger når det virkelig gjelder, og ta seg tid til å nyte av det;) Hilsen fra Carl (fra høydesamling i Font Romeu)

steahet said...

newsread here this pageread more see herefind

tywhot said...

see this site louis vuitton replica Visit Website replica wallets visit this web-site gucci replica handbags