Friday 14 May 2010

NM-sprint = DSQ

I går løb jeg NM-sprint i Levanger med kvalifikation om eftermiddagen og finale om aftenen. I kvalen løb jeg jeg et godt kontrolleret løb uden at presse max på noget tidspunkt, og uden de store tidstab. Det holdt til en 8.plads i mit heat og nok til at gå billigst muligt videre.

I finalen var jeg rigtig opsat på at være mere offensiv, og lidt overraskende føltes det godt fysisk selvom jeg har trænet hårdt siden Tiomila. Teknisk gennemførte jeg en god sprint specielt i starten i skoven, hvor jeg på 10'eren lå nr.4 (ifølge online tiderne). På langstrækket tog jeg venstre, da jeg synes det så kortest ud, men blev lidt snydt at man skulle løbe så meget ned midtvejs på vejvalget og tabte nogle sekunder. Jeg fik dog ryg på Jonn Are og Eirik på de næste stræk og fik lukket hullet. På publikumspost fik jeg at vide at jeg lå 2 sek bag ved Mikkel og jeg prøvede at presse på med det sidste. Jeg fik taget kommandoen de sidste 5 poster, men lavede en kæmpe brøler til 25'eren hvor jeg var på vej udover skrænten men fik stoppet fordi jeg troede det var forbudt og i forvirringen fik løbet højre om skrænten, som har kostet mellem 10-15sek. I mål var jeg 16sek efter Mikkel og var egentlig godt tilfreds...

MEN...
Da jeg skulle aflæse brikken fandt den slet ingen mellemtider, og jeg kunne konstatere at jeg nok havde glemt at nulle brikken. Det plejer at være en selvfølge med EMIT, da man nuller i start øjeblikket, men her var der i stedet startgate (test til VM), og nul-enheden var tidligere i startboksene. Den havde jeg imidlertidig ikke set og derfor ikke fået nullet, hvilket jo var mit eget ansvar. Men det var dog lidt bittert efterfølgende at høre at startpersonalet til flere andre havde sagt "husk at nulle brikken"...
Da de kikkede på backup'en manglede jeg 2 klip (3.sidsten og sidsteposten), så der var ikke noget at gøre. Man skulle have været Rune Olsen i dag :)
Det værste ved ikke at have nullet brikken (og ikke løbe med gps) er dog at man ikke får stræktider, og på den måde ikke kan analysere sit løb ordenligt.

Der var dog svært at være utilfreds med løbet som viser at jeg har flyttet mig en del også på sprintdistancen, som jeg tidligere ikke har kunne gøre mig gældende i. Hvis jeg havde fået nullet var jeg blevet nr.9, lidt over 1min bag Øystein Kvaal, som nok havde været tæt på medalje med sådan et løb til VM.
I morgen og på søndag er der tilgengæld nye muligheder for at få testet sig mod verdens bedste, når der skal løbes mellemdistance og langdistance i VM-relevant terræn. Det bliver spændende at se hvordan den fysiske form er, og om de 4 VM-træningslejre til Trondheim har givet pote med hensyn til den tekniske og taktiske formåen.

3 comments:

RunO said...

Ja Tue min unbeatable EMIT statistik fik et knæk i dag, og har måtte tage den første EMIT DSQ på min kappe, måske du aligevel fik suget midt sidste EMIT held i går.....SHIT!

Det bliver en lang dag i morgen uden EMIT held.. uhhh..

leshe said...

check this link right here now official source have a peek at this website more tips here click now gucci replica

tatut said...

q9m03i0l22 i1z91a0t83 g8z33a4y20 u2c63b9j02 q7l36y7p80 s3q66l3z53