Sunday 24 August 2008

KM-lang og stafet

I denne weekend har jeg løbet Kredsmesterskab her i Oslo i lang og stafet og det blev præstationer som var præget af denne uges start på NIH, hvor jeg har ligget i hård druk!


I går stod den på 11,7km i tungt Oslo terræn, og jeg var nogenlunde frisk efter at jeg havde taget det roligt fredag mht til at feste. Men der var dog ikke noget overskudseneri og jeg måtte løbe i jævnt moderat tempo hele vejen uden noget ekstra gear. Teknisk gik det ok i starten med ½min bom på både 3. og 5.post og ligger rimeligt med ved 11'eren. Men derefter gik jeg helt i sort og havde store problemer med at tyde kortet (især tæthederne). Efter 3 poster med over 5min bom fik jeg taget mig sammen og det gik ok teknisk resten af vejen. Tilsidst begyndte jeg faktisk at føle mig friskere, så jeg tog det som tegn på at spriten efterhånden var løbet ud af kroppen. Blev 5'er, ca.8min efter Håvard Lucasen. Resultater her









I dag var der så stafet syd for Moss i fint bynært terræn, og banen var da også præget af forholdsvis enkel orientering med mange stistræk. Jeg skulle løbe 3.tur med Martin og Mikkel på de to første. Martin startede godt ud, men på post 9 var han så uheldig at få en gren i øjet som smadrede hans kontaktlinse og gjorde at han måtte bruge noget tid før han kunne se igen. På publikumspassagen var der imidlertid en løber der sagde at Martin lå bevidstløs ude i skoven og panikken spredte sig indtil han pludselig kom forbi, så vi kunne ånde lettet op igen. Han skiftede 6 min efter, og sendte Mikkel ud som nr.14. Mikkel løb et godt løb og løb 2min ind på teten med 2.bedste tid så jeg kom ud som nr.5, 4min efter.



Jeg løb et et rimelig godt løb med få tidstab, det største på 15'eren hvor jeg blev snydt af at hogstfeltet havde udviddet sig og mister 1min. Fysisk følte jeg mig meget bedre end i går, og havde god fart hele vejen, og kunne også passere nogle hold så vi sluttede som nr. 3. Jeg løb også 3.bedste tid på sidsteturen, men næsten 4min efter hurtigste Anders Tiltnes, som løb rigtig stærkt. Resultater her


I morgen begynder skolen så for alvor, men det bliver bare 2 skoledage for mit vedkommende, da jeg onsdag rejser til Tromsø for at løbe NM. Det bliver spændende at skulle konkurrere i terræner jeg aldrig har prøvet før, men efter vores NM-samling sidste lørdag på Budor som til dels skulle være relevant, glæder jeg mig endnu mere. Fine moser, detaljerede skrænter, god sigt og vigtigst ikke stenet bund er noget enhver dansker kan lide. Samtidig skulle Tromsø også byde på storslået natur, så hvis det går helt galt på konkurrencerne kan man altid nyde udsigten. Programmet består af 16km langdistance torsdag, mellemkval og finale fredag/lørdag og stafet søndag, og da jeg løber det hele skal jeg nok være træt om præcis en uge når vi lander i Oslo igen.










No comments: