Wednesday 5 November 2008

Vi lever i en travl tid!

I går blev det til sejr i Elgjakten (BSK by night 4) og i weekenden skal jeg til Nordsjælland for at afslutte sæsonen med en max-test, AL Sprinten og Jættemilen.

Det er efterhånden ved at være længe siden jeg skrev her sidst, ikke fordi der ikke har været noget at fortælle, men tiden flyver afsted og jeg har mange bolde i luften for tiden.
Skolen kræver meget tid og arbejde og det har især været hårdt at vænne sig til det store aktivitetsniveau, så jeg har følt mig ret træt og slidt de sidste par måneder.
Det har også betydet at de konkurrencer jeg har stillet op i, har været med middelmådige resultater til følge, fordi jeg simpelthen ikke har haft mulighed for at få slappet ordenligt af op til pga skolearbejde. Her tænker jeg på WC i Schweiz, Blodslitet og VM-træningslejr i Ungarn.
Jeg har dog fået trænet godt ved siden af skolen, og i Ungarn blev formen da også bedre og bedre selvom den stod på benhård træning med høj intensitet på det stort set alle træninger. Så min grundform er helt sikkert rigtig god, og giver mig et rigtigt godt udgangspunkt for den forestående vintertræning fordi jeg kan holde til stor træningsbelastning allerede nu.
I går løb jeg BSK by night 4, en af flere natcupper jeg skal løbe over vinteren, og det er fede træninger fordi der som regel er gode baner og godt startfelt som virker motiverende. Når man så samtidig kan vinde giver det også lidt ekstra. Resultater her
I weekenden skal jeg til Danmark på afslutnings-/optaktssamling, hvor jeg skal testes i Brøndby fredag, høre et spændende foredrag med Bengt Saltin og løbe AL Sprint i Hillerød lørdag, og så slutte med 25km Jættemil på søndag. Det bliver både sjovt og spændende og få lidt nye input og udgangspunkter for vintertræningen.
Fremtiden byder ikke på mindre skolearbejde, da jeg starter min eksamensperiode på næste torsdag som forsætter indtil d.17/12, med ialt 7 eksamener! Derfor kommer jeg til at have meget fokus på skolen frem til jul, men skal samtidig begynde mængdetræningen om et par uger, efter jeg har taget det roligt siden Ungarn for at få overskud både fysisk og mentalt. Jeg har genoptaget mit samarbejde med Klavs Madsen, som var min træner med stor succes da jeg var junior, og han skal fokusere på min fysiske træning, da han nok er en af de største eksperter på det område. Jeg har brugt lidt tid på at evaluere sæsonen som er gået, for at være bevidst om hvor mit udviklingspotentiale ligger, så det er det vi tager udgangspunkt i når vi skal lave det nye træningsprogram.

1 comment:

Anonymous said...

Nææ nej, du lever i en travl tid...